top 10 changes

[rindu cik ten!!]

oke..fes of ol. aku nak bitau.
diri aku dah banyak berubah wlaupun baru 10 hari kat mara.
nak kata baik tu ada jugak laa.. yg tak baik tu pon ada jugak. huhuu

perubahan pertaman yg plg ngeri/drat/menakutkan!:

muka aku burn weh! tobat nmpk gila bila buka tudung! ish! geqam sungguh la. 
ingtkan kat mara buley jadi putih sat. dah la muka aku sng nak burn.
fes masuk dah ada rentas desa+sukan tahunan buad kali pertma.
dok bejemuq bawah mentari jaaa sedia. mau tak burn!
ish! bila nak oke tatau. macam lizard's shit lagi [ayat sopan]
bila jmpa aku jgn dok teguq apa apa narh! stg aku bebai~

perubahan kedua:
masa yang aku amik untuk makan lebih singkat dari biasa.
yala... kat sana buad menda pa pon kna kalut. tdk takdan. 
tak leh nak terhege² [buat keja secra malas]dah mcm kat rumah dah~
smlm p kluaq mkn pon ayh aku dah teguq.
'awt adik makan laju sgt? lapaq sgt ka?' =='

perubahan ketiga:
cakap+gelak lebih sopan sikit jaaa . [buad minggu awai2 ja kot]
nty takot depa gam [anti] aku.. tak bernapas la aku kat sana.

perubahan keempat:
dlm proses tak memanjakan diri.
klw ada problem ka apa. pandai2 la survive!!!
kata sana tak mcm kat umah. tak dekat ngn org yg dgq prob kita.
tdk kaa aku slalu dok cita prob kat budak tu tak kira la besaq zarah pon.

perubahan kelima:
blajaq jadi alim [waraq]dari kebiasaan. 
 kat sana nak trun p mkn pon kna pkai sandal+stokin.
mayank maghrib+isyak+subuh wajib jemaah.
tau dak apa respon mak aku afta dgq cita tu
dia kata.. 'alhamdulilah,, tak rugi mai hntaq kat sini wlwpon kna p hntaq p amik.'
respon aku: 'hmmm .. oke. alhamdulilah jugak' =='

perubahan keenam:
aku tatau knp. tapi fes week ni aku jadi baik sgt.
tak capap [mencari populariti] wlwpon bnyk guys handsome.
dak laa. maksud aku : tak bnyk komunikasi ngn laki wlwpon satu homeroom.
tak kenai sgt kot. smbg pon cam tu jaaa.

perubahan ketujuh:
nama aku telah di suka suki ditukarkan oleh kwn2 ex-dorm.
mula2 mmg tak suka! sbb nama tu ada dlm watak manjalara. watak yg agak terhege2/mnja.
taudak nama paa..
ZAZA
ha.. tak suka gila. tp lama² depa dok pggey sgt. 
aku dah lali suma tu.
pada sp2 yg pggey aku nm tu aku tak bg respon . sorry narh! 
aku masih lagi dlm proses membiasakan diri.

perubahan kelapan:
aku lebih boros dari biasa. hoho. tak besa dok hostel jadi lagu tu la.

perubahan kesembilan:
aku cakap tak guna bahasa kedah sgt.
kdg2 nak guna pon dah bleh agak org lain tapaham aku ckp pa..
mejoriti student kat sana guna bahasa melayu baku
tadak loqat/ayt loqat yg direka sndri.
kat sana ada budak tak bg smbg ngn depa guna bhsa kdh. DIORANG cakap ta paham.
klw nak guna loqat pon ckp ngn genk utara mari.
tp aku hayun jaaa. pandai2 la hmpa phm narh!

perubahan kesepuluh:
lastly.. aku dah bejaya dlm proses membahagikan masa dgn btol. 
jarang dah nak postpone/defer or else! ^^











Post a Comment